Cuti yang terlewat!

Monday, October 19, 2009

Hari Ahad aku dari KL nak gerak balik rumah sewa la kan... Normalnya aku akan pulang pada waktu malam selepas Maghrib tetapi entah kenapa hari ini aku tergerak nak gerak awal... pada pukul 6.20p.m. Gerak je lah... Sepanjang atas motosikal kapcai, aku menunggang seperti menunggang superbike (teringin). Aku duduk dekat seat belakang, bongkokkan badan dan perah minyak sampai kering tangki motor aku. Laju oi... terasa cam menunggang superbike, meter ade la dalam 110 k/m... (hahaha, moto 125 pegi 110 je?)


Boleh la kan, bedal je. Janji sampai. Ingat nak nek keta tetapi keewangan aku dah lari mase vacation ke Melaka ngan penunggu2 len... Nak kejar aku x mampu... duit terbang, aku lari, camne nak kejar!!! Atas jalan aku berase sangat bosan lalu mule la aku karaoke tanpa lagu sorang2 atas moto... (korang kalau dengar ade org melalak atas moto sambil bawak laju2, tu bukan aku) habis celah kereta aku sebat, celah orang je x lepas2 sebab xde ruang...


Setelah 45 minit aku mengebaskan punggung aku atas moto, sampai juga aku ke destinasi. Dalam pukul... (ngam2 maghrib) Tengok rumah je aku rase memang sangat best, xde orang. Dah la aku xde kunci rumah (bukan salah aku xde kunci rumah, salah penunggu sorang ni). Aku kusut, lalu aku telefon si Crappy...


"Woi! korang pegi mane?"
"Aku kat umah sewa ni!"


"Kitorang pegi 'Masjid' la, tadi nampak ko kat jalan"


Dalam hati aku (celaka, bukan nak kol aku masa dah nampak aku atas jalan)...


Aku kol pula K sebab die belum pegi 'Masjid' dan suruh die singgah bagi kunci, dalam masa sama aku ajak dia teman aku. Buat apa pegi 'Masjid' waktu Maghrib ni. Ape la dorang ni... Lupe nak citer, yang best nyer... masa aku ambil fon nak call Crappy, Skelertor hantar mesej...


"Salam, esok cuti 4 lect n stdns. Tlg hebahkan.. Dr mentor aku.."


Ape die ingat aku juru hebah? Pukimaktiriyangjahatkatanaktirila!!! X bleh salahkan die hantar lambat sebab pengumuman memang keluar lambat... Sebab itu kami sayang kolej! Huhuhu... kenapa la aku tidak gerak malam je... kalau tidak da macam2 aktiviti tidak berfaedah aku buat malam tu...


Tawakal je la... da sampai, bleh habiskan men game Prototype... Kalau Skelertor ade mesti da marah aku suh siapkan sistem... hehehe...
Memang aku terase palat la time tu...


Habis!

Salam sejahtera

4 comments:

Mohamad Termizi October 19, 2009 at 1:39 AM  

hahah padan muke ko do da blk.. siap kan SCT weh main game jek.. selasa nak anta.. aku tak bt ape lagi . tertgl kat umah copy asgtm

Unknown October 19, 2009 at 3:43 AM  

ahh...itu alasan ko...shuh2

Mohamad Termizi October 19, 2009 at 12:34 PM  

ah kire ok ah aku nye alasan leh terima... ko tu main game jek.. takleh pki lagi tau.. bt system weh.. next week anta. ko bt last min aku taknak tlg

zack October 21, 2009 at 12:45 AM  

aku ttau lps sejam arrive dr segamat...
lg sakit hati, limpa, jantung

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP